dinsdag 24 juni 2014

Brocante & Antiekmarkt Bemelen



De titel zegt het al. Wij zijn naar de brocante & antiekmarkt geweest in Bemelen. Bemelen is een heel klein dorpje dat tussen Maastricht en Margaten in ligt. Ik woon zelf in Margraten en rij normaal heel snel door dit dorpje heen en heb eigenlijk nog nooit gezien wat een mooi dorpje het is.
Er werd al van te voren gezegd dat het lijkt alsof je in Frankrijk bent, nou dit hadden ze niet gelogen.
De markt vindt plaats door het hele dorp en ook op verschillende binnenhofjes van de oude boerderije.

Ze hadden echt alles aan brocante! Ik heb mijn ogen echt uitgekeken! Iedereen stalde zijn verzameling uit, want dit is het eigenlijk.









En de parkeerplek zegt al genoeg over hoe het er uitzag in de omgeving. Ik woon er zelf maar vind het gelukkig nog steeds mooi om te zien. 



een aantal posts terug vertelde ik jullie over een oude kast die ik ging opknappen voor het speelgoed van mijn dochtertje. Het zat nog vol met houtworm. Goed behandeld, dicht geplamuurd, omdat het toch té veel gaatjes waren. Geschuurd, geverfd en weer licht opgeschuurd.
Et voilá! het resultaat!!





 De klompen liep ik toevallig tegen aan in de kringloop en de vakken la vond ik voor een goedkoop prijsje op de markt in Luik.
Hier vind je eigenlijk alleen maar leuke dingen voor hele leuke prijsjes, als je kan onderhandelen;)

Over één maand bestaat mijn blog al één jaar!!! Hoera! Tijd vliegt! En dit moet ik natuurlijk een klein beetje gaan vieren! Zondag zal ik post plaatsen met mijn 1e Give Away!

Bedankt voor het lezen van mijn blog (ook de stille volgers;))

Bisou,

Wendy


6 opmerkingen:

  1. Joepie een give away :-)
    Als de zon schijnt lijkt het al gauw vakantie, vind je ook niet? Zalig!!!
    Ik heb je berichtje gelezen, fijn dat je mij wilt volgen, maar ik denk dat er iets zal mis gelopen zijn want ik zag je niet staan.
    Niet dat ik jou dat kwalijk neem hoor =))))
    Prettig week tot zondag
    Groetjes Jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een prachtige omgeving is het daar!
    Je hebt leuke dingen gekocht en wat is de kast voor het speelgoed prachtig geworden.
    Alvast gefeliciteerd met je 1 jarige bestaan.
    Lieve groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wendy wat zag dat er een leuke en gezellige brocante markt uit !!!
    Het dorpje oogt ook mooi...krijg je een vakantiegevoel van ...
    Je kast is héél mooi geworden kan je dochter alleen maar blij mee zijn
    zo'n mooie kast om haar speelgoed in op te bergen....prachtig gedaan !!
    Wat leuk een give-away... altijd spannend ...
    héél fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor je leuke reactie :-) moet je zeker eens proberen hoor....is héél leuk om doen, ik draag wel een maskertje en zet een bril op als ik met afbijt werk je weet nooit hé dat het spat ... mijn afbijt haal ik in action, niet duur en héél goed spul.... alleen jammer dat hier in de kringwinkel niet zoveel mooie houten spullen (meer) zijn ... gisteren kocht ik 2 van die afrikaanse beeldjes ben ik aan het bewerken....eerst muurvuller met penseel, dan beton met penseel...pffpff.... staan nu te drogen....benieuwd hoe ze er morgen uitzien als ze droog zijn !!
    veel succes met het klussen
    fijne dag nog
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie dat jij 's morgens bent geweest, ik liep er tegen de middag rond. Ik heb ook zo genoten van deze markt. Ik vergat zelfs bijna foto's te maken, zoveel was er te zien!
    Je kast is prachtig geworden! Ook leuke spulletjes heb je er op staan. Ik krijg binnenkort ook een 'letterbak' van mijn nichtje, die er nog een had staan en er niets meedoet. Wij weten daar wel raad mee, hé!! De verfkwast staat al klaar...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat woon je toch in een prachtige omgeving! Wij waren vorig jaar op vakantie in Zuid Limburg. En als Fries vind ik het één van de mooiste gebieden van Nederland. De markt ziet er ook super gezellig uit!
    Je kast is goed gelukt! Mooi om te zien en ook nog lekker veel opbergruimte. Zo vang je toch twee vliegen in één klap :).
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!